پوست

روش های از بین بردن خط اخم

روش های از بین بردن خط اخم

به طور کلی با گذشت زمان و افزایش سن خطوط عمودی بین دو ابرو ایجاد میشود. این امر برای بیشتر افراد خوشایند نبوده و باعث ایجاد حالت عصبانیت در چهره خواهد شد. امروزه با توجه به پیشرفت های بزرگ در دنیای پزشکی رفع این نواقص بدون نیاز به عمل جراحی خواهد بود، به همین جهت ما تصمیم گرفتیم در این مقاله به روش های از بین بردن خط اخم بپردازیم، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

عوامل ایجاد خط اخم

علاوه بر افزایش سن که اصلی ترین علت به وجود آمدن خطوط اخم میباشد عوامل ذیل نیز در بروز این مشکل تاثیر خواهند داشت:

  • کم خوابی
  • عوامل ژنتیکی
  • استعمال دخانیات
  • رژیم غذایی نامناسب
  • عصبانیت بیش از اندازه
  • استرس و فشارهای عصبی
  • تغییرات بیش از اندازه حالات چهره
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید

بهترین روش های از بین بردن خط اخم

روش های فراوانی برای از بین بردن خطوط اخم وجود دارند که ما در ادامه به معرفی بهترین آنها خواهیم پرداخت.

از بین بردن خط اخم با بوتاکس

از جمله بهترین و موثرترین روش ها برای از بین بردن خطوط اخم که توسط پزشکان متخصص انجام میشود تزریق بوتاکس می باشد. در این روش درمانی از سم بوتولینوم جهت فلج کردن موقت عضله ها استفاده میشود. بوتاکس حرکت عضلات اخم را کاهش داده و نتیجه بخشی سریعی دارد، اثرات این روش معمولا 6 تا 8 ماه ماندگار خواهد بود.

از بین بردن خط اخم با تزریق ژل

از دیگر روش  های موثر در جهت بهبود خطوط اخم تزریق ژل یا فیلرها میباشد. با تزریق ژل فیلر در زیر پوست حجم از دست رفته باز خواهد گشت.

ژل های تزریقی قابل جذب مانند هیالورونیک اسید با برطرف کردن فرورفتگی های پوست موجب از بین رفتن خط اخم خواهد شد به طور کلی عوارض تزریق ژل بسیار خفیف بوده و بسیاری از افراد این روش را نسبت به بوتاکس و فلج کردن عضلات ترجیح می دهند.

روش های از بین بردن خط اخم

از بین بردن خط اخم با لیزر

استفاده از لیزر یکی دیگر از روش های درمانی موثر برای از بین بردن خطوط اخم میباشد. لیزر درمانی هیچ گونه درد یا ناراحتی را برای بیمار ایجاد نکرده و تنها در ناحیه ی درمانی موجب کبودی و ورم خفیفی خواهد شد که البته بعد از مدتی بهبود خواهد یافت.

شدت لیزر توسط پزشک و با در نظر گرفتن عمق شکاف و خطوط اخم بیمار مشخص خواهد شد، با این روش لایه ی بیرونی پوست تخریب و کلاژن سازی انجام خواهد شد عملیات کلاژن سازی موجب ترمیم شکاف ها و خطوط اخم میشود. مدت زمان لیزر و تعداد جلسات نیز باید با نظر پزشک مشخص شود.

از بین بردن خط اخم با نخ

از دیگر روش های مفید در جهت از بین بردن خط اخم لیفت با نخ میباشد. در این روش از نخ های قابل جذب در زیر پوست استفاده می شود، ممکن است بعد از گذشت مدت زمانی مجددا نیاز به تکرار لیفت با نخ باشد.

از بین بردن خط اخم با ورزش

برخی از افراد تمایلی به انجام روش های زیبایی برای از بین بردن خطوط اخم ندارند این دسته از افراد می توانند با انجام ورزش خطوط اخم را از بین ببرند، برای از بین بردن خط اخم با ورزش باید به طریق ذیل عمل کرد.

انگشت میانی و اشاره را به شکل عدد 7 بر روی خط اخم گذاشته و با حرکات رفت و برگشتی ناحیه ی مورد نظر را ماساژ دهید.

روش های از بین بردن خط اخم

دیدگاهتان را بنویسید