پوست

مزایا و معایب ژل ژوویدرم

مزایا و معایب ژل زوویدرم

اگر میخواهید بدانید ژل ژوویدرم چیست؟ با کاربرد ژل ژوویدرم آشنا شوید و مزایا و معایب ژل ژوویدرم را بشناسید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. ژل ژوویدرم (Juvederm) فیلری بر پایه ی هیالورونیک اسید بوده که در سال های گذشته به بازار عرضه و برای کمک به رفع چین و چروک های پوست، افزایش حجم لب ها و گونه ها استفاده می شود. در ادامه به توضیحات بیشتری در خصوص مزایا و معایب این ژل فیلر خواهیم پرداخت.

ژل ژوویدرم چیست؟

همان طور که اشاره شد ژوویدرم مبتنی بر هیالورونیک اسید بوده و انواع مختلفی دارد، محصولات گروه ژوویدرم دارای غلظت های مختلف از هیالورونیک اسید بوده که هر کدام برای کاربردی خاصی و بخش هایی از صورت استفاده می شوند. به طور کلی از محصولات ژوویدرم به منظور از بین بردن خطوط صورت، چین و چروک ها و افزایش حجم لب و گونه ها استفاده می شود.

انواع ژل ژوویدرم (Juvederm)

Juvederm Ultra XC : برای حجم دهی و افزایش حجم در لب ها و اطراف دهان کاربرد دارد. ماندگاری این ژل پرکاربرد از گروه ژوویدرم در حدود یک سال است.

 Juvederm Volbella XC: برای بهبود چین و چروک های پوستی و افزایش حجم لب از این ژل فیلر استفاده می شود.

Juvederm Voluma XC: برای بازگرداندن حجم از دست رفته در ناحیه ی گونه ها میتوان از این ژل استفاده کرد.

Juvederm XC  و Juvederm Vollure XC : برای افزایش حجم چانه و همچنین برطرف کردن چین و چروک ها و خطوط صورت و خطوط اطراف دهان و بینی (خط لبخند) میتوان از این مدل ژل ژوویدرم استفاده کرد. ژل لب وولبلا ژوویدرم یکی از مناسب ترین گزینه ها برای رفع چروک های زیر چشم و افزایش حجم لب ها میباشد و از این ژل برای زیر چشم استفاده می شود، ماندگاری این ژل یک سال می باشد.

مزایا و معایب ژل ژوویدرم

تزریق ژوویدرم چگونه انجام می شود؟

تزریق این ژل بدون نیاز به عمل جراحی بوده و از بی حسی موضعی برای کاهش درد استفاده میشود به همین دلیل شخص هیچ گونه دردی احساس نخواهد کرد مدت زمان تزریق معمولا بین 15 تا 30 دقیقه طول خواهد کشید.

پزشک با مشخص کردن بخش های مربوطه جهت تزریق ژل با سوزنی بسیار ظریف ژل را به ناحیه ی مربوطه تزریق می کند، بعد از تزریق شخص به استراحت نیاز نداشته و دوره ی نقاهتی ندارد اما بهتر است حداقل تا یک روز بعد از انجام تزریق از نوشیدن الکل، قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید و انجام فعالیت های سنگین خودداری شود.

مزایای ژل ژوویدرم

از جمله مزایای تزریق این ژل میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • شخص بعد از تزریق نیاز به استراحت نخواهد داشت.
  • تزریق ژل ژوویدرم برای افراد بالای 21 سال امکان پذیر است.
  • این روش کاملا غیر تهاجمی بوده و بدون نیاز به عمل جراحی انجام می شود.
  • تزریق این فیلر باعث حجم دهی و برجسته سازی گونه ها و لب ها خواهد شد.
  • با تزریق این ژل میتوان تا حد زیادی چروک های پوستی و علائم پیری را بهبود بخشید.
  • زمان تزریق ژوویدرم کوتاه می باشد. و به دلیل ساختار ژل، تزریق به سرعت انجام می شود.
  • تزریق ژل نیاز به بیهوشی نداشته و از بی حسی موضعی برای تزریق استفاده می شود.
  • در ساخت این ژل از هیالورونیک اسید استفاده شده است و به دلیل اینکه این ماده به طور طبیعی در بدن وجود دارد تزریق ژوویدرم برای فرد مشکلی به وجود نخواهد آورد.

مزایا و معایب ژل ژوویدرم

عوارض تزریق ژل Juvederm

تزریق این ژل عوارض خاصی نداشته تنها ممکن است بعد از تزریق در ناحیه ی مربوطه قرمزی، تورم، کبودی، التهاب و خارش دیده شود که این عوارض بعد از مدتی از بین خواهد رفت و جای هیچ گونه نگرانی نمی باشد.

معایب ژل ژوویدرم

  • ماندگاری این ژل دائمی نبوده و بعد از 6 ماه تا 2 سال نیاز به تمدید دارد.
  • ممکن است برخی از افراد به تزریق ژل حساسیت داشته باشند برای همین لازم است قبل از تزریق حتما در این خصوص با پزشک متخصص مشورت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید