پوست

تفاوت ژل و بوتاکس

تفاوت ژل و بوتاکس

دانستن تفاوت ژل و بوتاکس برای انتخاب بهترین روش زیبایی از اهمیت بالایی برخوردار است، امروزه روش های جوانسازی و زیبایی بسیاری توسط پزشکان متخصص انجام میشود اما به علت شباهت بین ژل فیلر و بوتاکس بسیاری از افراد از تفاوت های بین آن ها اطلاعی ندارند و ما تصمیم داریم در مقاله ی پیش روی به تفاوت ژل و بوتاکس بپردازیم.

بوتاکس چیست؟

در ساختار بوتاکس از سمی به نام بوتولونیوم  استفاده شده است و به گونه ای عمل میکند که با تزریق این سم به عضلاتی که در ایجاد چین و چروک ها نقش دارد و فلج کردن موقت آن ها خطوط و چروک های صورت برطرف می شود. بوتاکس از جمله روش های ایمن در جهت جوانسازی و از بین بردن چین و چروک های پوستی میباشد که اگر در سنین جوانی انجام شود از بروز چروک ها نیز جلوگیری خواهد کرد.

کاربرد تزریق بوتاکس

معمولا از بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک های دور چشم، خطوط پیشانی، خط اخم و خط لبخند استفاده میشود علاوه بر این از بوتاکس میتوان در درمان میگرن، قرینه سازی صورت، درمان تعریق زیاد و بالا بردن نوک بینی استفاده کرد.

تفاوت ژل و بوتاکس

ژل فیلر چیست؟

ژل یا ژل فیلر با افزایش کلاژن سازی سبب از بین رفتن چین و چروک ها و جوانسازی پوست خواهد شد، همان طور که میدانید پوست بر اثر عوامل مختلف از جمله افزایش سن کلاژن خود را از دست میدهد و همین امر باعث بروز مشکلات پوستی خواهد شد.

کاربرد تزریق ژل

معمولا از تزریق ژل به جهت رفع چین و چروک ها، فرم دهی به بینی، جوانسازی دست ها، حجم دهی به بخش های مختلف صورت مانند چانه، گونه و… میتوان استفاده کرد.

تفاوت ژل و بوتاکس

مهم ترین تفاوت های ژل و بوتاکس

از جمله مهم ترین تفاوت های تزریق ژل و بوتاکس میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • تزریق ژل به افراد بالای 40 سال و تزریق بوتاکس به افراد بین 20 تا 30 سال و کسانی که در آستانه ی 40 سالگی هستند پیشنهاد می شود.
  • از آن جایی که ژل فیلر ها دارای خاصیت پرکنندگی هستند برای برطرف کردن خطوط ساکن یا چروک های استاتیک مناسب می باشند. (منظور از خطوط ساکن همان خطوطی هستند که وقتی صورت به حالت عادی و بدون احساساتی مانند خنده یا اخم قرار دارد قابل مشاهده می باشد).
  • برای رفع خطوط و چین و چروک های عمیق و فرورفتگی های زیاد صورت بهتر است از تزریق ژل استفاده شود.
  • بهترین تزریق برای حجم دهی به بخش های مختلف صورت مانند گونه، چانه و… تزریق ژل می باشد.
  • برای برطرف کردن خطوط پیشانی و خط اخم بهتر است از بوتاکس استفاده شود.
  • برای رفع چین و چروک هایی که در حالاتی مانند اخم یا خنده بر روی صورت ایجاد میشود و به طور کلی بخش های متحرک صورت که به آن چروک های داینامیک گفته میشود بهتر است از تزریق بوتاکس استفاده شود.
  • از دیگر تفاوت های ژل و بوتاکس مدت ماندگاری آن ها میباشد معمولا تزریق بوتاکس باید در فواصل مشخصی تکرار شود. ماندگاری بوتاکس از ژل فیلر کمتر می باشد.
  • بوتاکس برای چین و چروک هایی که در اثر کمبود کلاژن به وجود آمده است تاثیری نخواهد داشت.
  • معمولا هزینه تزریق بوتاکس نسبت به فیلر کمتر است.

دیدگاهتان را بنویسید