پوست

مراقبت های بعد از تزریق چربی

مراقبت های بعد از تزریق چربی

آیا شما هم قصد تزریق چربی به صورت خود را دارید؟ آیا با مراقبت های بعد از تزریق چربی صورت آشنایی دارید؟ آیا میدانید بعد از تزریق چربی چه کار هایی را نباید انجام دهید؟ اگر دوست دارید پاسخ این سوالات را بدانید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید، ما در این مطلب قصد داریم در خصوص مراقبت های بعد از تزریق چربی مطالبی را به شما ارائه دهیم.

تزریق چربی به صورت

تزریق چربی به صورت یکی از روش های زیبایی پرطرفدار میباشد، این روش کم تهاجم بوده و دوره ی نقاهت کوتاهی دارد به همین جهت بسیاری از افراد برای جوانسازی از این روش استفاده می کنند.

برای بخش های مختلف صورت و بدن که با کاهش حجم رو به رو شده است از قبیل زیر چشم، چانه، لب، گونه و برطرف کردن چین و چروک های صورت، خطوط اخم و خنده و جوانسازی تزریق چربی انجام میشود، در این روش بدون نیاز به بیهوشی با تکنیک های مختلف، چربی را از بخش هایی از بدن مانند پهلو و ران ها که معمولا دارای چربی زیادی هستند برداشته و بعد از آماده سازی از طریق سوزن و روش های مخصوصی به نواحی مختلف صورت تزریق می کنند.

مراقبت های بعد از تزریق چربی

مراقبت های بعد از تزریق چربی به صورت

بهتر است بعد از تزریق چربی مواردی را رعایت کنید تا نتیجه ی بهتری حاصل شود در ادامه به مراقبت های بعد از تزریق چربی خواهیم پرداخت:

ورزش بعد از تزریق چربی : سعی کنید تا چند هفته، انجام فعالیت های سنگین ورزشی را متوقف نمایید و بیش تر استراحت کنید، البته پیاده روی منظم برای کاهش ورم صورت بعد از تزریق چربی بسیار موثر می باشد، میتوانید در هفته 2 روز را به پیاده روی اختصاص دهید.

استفاده از لوازم آرایش بعد از تزریق چربی: بهتر است تا برطرف شدن التهاب کامل پوست، از مصرف هر گونه لوازم آرایشی خودداری نمایید.

به ناحیه ی تزریق فشار وارد نکنید: بعد از تزریق به ناحیه ی مربوطه فشار وارد نکنید چرا که باعث جابه جا شدن چربی خواهد شد. توجه داشته باشید که از ماساژ دادن ناحیه ی تزریق شده خودداری نمایید.

شستن صورت بعد از تزریق چربی: بهتر است بعد از تزریق چربی تا 3 روز استحمام نکنید، از شامپو های ملایم برای شست و شو استفاده نمایید و مدت زمان دوش گرفتن را کوتاه کنید.

مراقبت های بعد از تزریق چربی

نحوه خوابیدن بعد از تزریق چربی: از خوابیدن بر نواحی که تزریق چربی انجام داده اید خودداری نمایید، بهتر است به نحوی بخوابید که سرتان بالاتر از بدن قرار بگیرد.

خم کردن سر به مدت طولانی: بهتر است تا چند روز بعد از تزریق چربی از خم کردن سر برای مدت زمان طولانی خودداری نمایید.

پرهیز از مصرف دخانیات: تا چند هفته بعد از تزریق چربی از مصرف مشروبات الکلی و دخانیات خودداری نمایید.

بعد از تزریق چربی به صورت چه بخوریم :مواد غذایی حاوی امگا 3 و ویتامین c، میوه و سبزیجات تازه را در رژیم غذایی خود قرار دهید، مصرف ماهی، میگو، گردو، آووکادو، روغن زیتون و نارگیل، بادام، کلم بروکلی و مایعات بعد از تزریق چربی مناسب می باشد.

مراقبت های بعد از تزریق چربی

ممکن است بعد از تزریق چربی دچار کبودی یا تورم شوید که این عوارض بعد از مدتی برطرف خواهد شد و جای نگرانی نیست ، حتما دارو های تجویز شده توسط پزشک را مصرف کرده و در صورت عوارض شدید با پزشک خود مشورت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید