پوست

نکات مهم بعد از تزریق ژل

نکات مهم بعد از تزریق ژل

قطعا تزریق ژل که امروزه طرفداران زیادی دارد یکی از روش های موثر جهت جوانسازی و رفع عیوب صورت میباشد، این روش بدون نیاز به عمل جراحی و با هزینه ای مناسب انجام خواهد شد. فردی که قصد تزریق ژل را دارد بهتر است با مراقبت ها و نکات مهم بعد از تزریق آشنا شود در این صورت میتوان نتیجه ی بهتری از تزریق به دست آورد. به همین جهت ما تصمیم داریم در این مقاله به معرفی نکات مهم بعد از تزریق ژل که باید رعایت شود بپردازیم.

لازم به ذکر است حتما برای تزریق ژل یا ژل فیلر به پزشک مراجعه کنید و سعی کنید در روز تزریق لباس راحتی پوشیده و تمامی مواد آرایشی را از صورت خود پاک کنید.

مراقبت های بعد از تزریق ژل 

  • تا یک روز بعد از تزریق ژل از ایجاد هر گونه فشار در ناحیه ی تزریق خودداری نمایید، چرا که بر اثر وارد شدن فشار به تزریق ژل نامتقارن خواهد شد.
  • ممکن است بعد از تزریق در افرادی که پوست های حساسی دارند کبودی و التهاب ایجاد شود که میتوان با مشورت پزشک و با استفاده از کمپرس سرد مشکل را برطرف ساخت.
  • در صورتی که بعد از تزریق درد داشتید برای تسکین درد از آسپرین و داروهای غیراستروئیدی استفاده نکنید این داروها خون را رقیق کرده و احتمال خونریزی را افزایش خواهند داد. میتوانید با مشورت پزشک از استامینوفن مصرف نمایید.
  • تا یک هفته بعد از تزریق از گرفتن دوش آب داغ، سونا، جکوزی، سولاریوم خودداری کنید.
  • سعی کنید تا چند روز در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرید.
  • به دلیل استفاده از سرنگ برای تزریق زخم های کوچکی بر روی پوست ایجاد میشود که بهتر است نواحی تزریق را از آلودگی ها دور نگه دارید، معمولا پزشک شستن ناحیه ی تزریق را به بیمار پیشنهاد می کند.
  • از آن جایی که ژل تزریق شده هنوز سفت نشده است تا یک روز بعد از تزریق از مواد آرایشی استفاده نکنید.
  • پوشیدن لباس مناسب در صورتی که تزریق ژل به باسن یا سینه انجام داده اید بسیار مهم میباشد، پوشیدن لباس های گشاد و سبک در نتیجه ی درمان موثر خواهد بود.
  • اگر ژل به نواحی مختلف صورت تزریق شده است در هنگام خواب دقت داشته باشید که به هیچ عنوان بر روی ناحیه ی تزریق شده نخوابید.
  • در صورتی که پزشک مربوطه ماساژ های خاصی را بعد از تزریق به شما تجویز کرده است حتما انجام دهید.
  • تا 2 هفته بعد از تزریق ژل از انجام ورزش های سنگین خودداری نمایید.
  • تا یک روز بعد از تزریق سر خود را به پایین خم نکنید به خصوص اگر ژل در خط خنده تزریق شده است.
  • در صورت درد، تورم و قرمزی شدید در محل تزریق و حساس شدن ناحیه ی تزریق فورا با پزشک مربوطه تماس بگیرید.

نکات مهم بعد از تزریق ژل

تغذیه مناسب و نکات مهم بعد از تزریق ژل

از آن جا که در هنگام تزریق ژل لب از مواد بی حسی استفاده شده است بهتر است تا رفع کامل بی حسی از خوردن و آشامیدن خودداری کنید.

به مقدار کافی آب بنوشید: یکی از بهترین نوشیدنی ها برای رسیدن به نتیجه عالی بعد از تزریق ژل نوشیدن آب میباشد، کم آبی بدن تاثیر بدی بر روی ژل و فیلر های تزریقی دارد.

مصرف کربوهیدارت را افزایش دهید: بهتر است بعد از تزریق ژل در رژیم غذایی خود مصرف کربوهیدرات ها را افزایش بدهید. سعی کنید سیب زمینی، جو دوسر و لوبیا را در وعده های غذایی خود مصرف کنید.

از خوردن غذاهای داغ پرهیز کنید: توجه داشته باشید که تا یک هفته بعد از انجام تزریق از خوردن غذاها و نوشیدنی های داغ خودداری کنید.

مصرف الکل را متوقف کنید: تا یک هفته بعد از تزریق مصرف الکل را متوقف کرده و از استعمال دخانیات خودداری نمایید، این مواد التهاب و تورم را افزایش خواهد داد.

مصرف غذاهای تند را متوقف کنید: از مصرف غذاهای تند و ادویه دار بعد از تزریق ژل پرهیز کنید.

مصرف میوه و سبزیجات را افزایش دهید: سعی کنید بدن خود را هیدراته نگه دارید و از میوه و سبزیجات تازه حتما استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید