آموزشی

مراحل تزریق چربی از شکم به صورت

مراحل تزریق چربی از شکم به صورت

اگر می خواهید با مراحل تزریق چربی از شکم به صورت آشنا شوید تا انتهای این مطلب با امورفیا همراه باشید. ما در این مقاله تصمیم داریم در خصوص مراحل و نحوه ی تزریق چربی شکم به صورت اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم.

کشیدن چربی از شکم و تزریق آن به صورت

کاهش الاستین و کلاژن پوست در نهایت منجر به کاهش چربی پوست خواهد شد. به همین دلیل تزریق چربی به صورت یکی از روش هایی است که میتوان با کمک آن چربی از دست رفته ی صورت را جبران کرد.

بیشتر بخوانید: تزریق چربی به لب

تزریق چربی به صورت لاغر

تزریق چربی به صورت لاغر یا انتقال چربی نیز باعث می شود با برگشتن چربی به پوست چین و چروک ها در پی آن کاهش یابند. به طور کلی تزریق چربی با برداشتن چربی از یک بخش یا بافت بدن و تزریق آن به قسمت هایی مانند زیر چشم یا گونه ها انجام می شود. در ذیل میتوانید عکس تزریق چربی به صورت مشاهده کنید.

تزریق چربی به صورت لاغر

چه زمانی باید تزریق چربی انجام داد؟

در صورتی که چین و چروک های صورت و میزان از دست دادن چربی به حدی باشد که با دیگر روش ها درمان نشود پزشک تزریق چربی را تجویز خواهد کرد. از تزریق چربی در موارد ذیل استفاده می شود:

  • جوانسازی پوست
  • برجسته کردن گونه و چانه
  • رفع شلی و افتادگی پوست
  • ماندگاری تزریق چربی به صورت
  • رفع چین و چروک های پوستی
  • رفع نواحی گود و فرو رفته ی صورت

چه زمانی باید تزریق چربی انجام داد؟

تزریق چربی شکم به صورت

در این روش مقداری از چربی از بخش های مختلف بدن مانند ران یا شکم برداشته شده و به دیگر بخش ها همانند صورت، دست، سینه و باسن تزریق خواهد شد.

مراحل تزریق چربی از شکم به صورت به شرح ذیل می باشد:

  1. استخراج چربی

استخراج چربی از بخش هایی که چربی انباشت شده است انجام می گیرد، به این منظور آن بخش از بدن که معمولا ران یا شکم است بی حس شده و توسط دستگاه مخصوصی حجم مورد نظر چربی از آن بخش استخراج می شود.

  1. آماده کردن چربی

همانطور که میدانید چربی استخراج شده را مستقیما نباید به شخص تزریق کرد. در این مرحله لازم است تا با ریختن چربی در ظروف مخصوص عملیات جداسازی یا خالص سازی آن در سانتریفیوژ صورت گرفته و تمامی سلول های معیوب و خون از بافت چربی جدا شوند.

  1. تزریق چربی به صورت

در مرحله ی آخر باید چربی های آماده شده در داخل سرنگ های مخصوصی ریخته و به بخش مورد نظر از صورت شخص تزریق شود. البته قبل از تزریق باید از بی حس کننده های موضعی استفاده شود.

تزریق چربی به صورت

ماندگاری تزریق چربی به صورت

میزان ماندگاری چربی در صورت علاوه بر مهارت پزشک به شرایط فرد نیز بستگی دارد. تکنیک تزریق چربی، شرایط بدنی، فعالیت بدنی و سوخت و ساز مراجعه کننده از جمله عواملی است که در میزان ماندگاری تزریق چربی به صورت تاثیرگذار است. اما معمولا چند سال زمان می برد تا چربی از بین برود.

ماندگاری تزریق چربی به صورت

عوارض تزریق چربی به صورت

از آن جایی که برای تزریق از بافت چربی خود شخص استفاده می شود این روش عوارض خاصی ندارد. توجه داشته باشید برای تزریق چربی به صورت حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید. از جمله عوارض این روش میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • جای زخم
  • حساسیت
  • نیاز به تکرار تزریق
  • آسیب به بافت بدن
  • عفونت در ناحیه ی استخراج یا تزریق
  • هماتوم (لختگی خون در زیر پوست)

بیشتر بخوانید: مراقبت های بعد از تزریق چربی

چه مدت بعد از تزریق چربی میتوان به حمام رفت؟

بهتر است تا 3 روز بعد از تزریق چربی از رفتن به حمام خودداری کنید. تا چند هفته بعد نیز باید از شوینده های ملایم استفاده کرده و مدت حمام خود را کاهش دهید.

تزریق چربی چند ساعت زمان می برد؟

مدت زمان تزریق چربی با توجه به ناحیه ی استخراج متفاوت بوده و بین 1 تا 5 ساعت زمان خواهد برد.

دیدگاهتان را بنویسید