آموزشی

کاهش وزن با بوتاکس معده!

کاهش وزن با بوتاکس معده!

آیا در خصوص کاهش وزن با بوتاکس معده اطلاعاتی دارید؟ آیا می دانید لاغری با بوتاکس معده چگونه ممکن است؟ آیا اطلاعاتی در خصوص بوتاکس معده و عوارض آن دارید؟ آیا می دانید بوتاکس معده برای چه افرادی مناسب است؟ اگر به دنبال یافتن پاسخی مناسب به تمامی این سوالات هستید بهتر است تا انتهای این مطلب با امورفیا همراه باشید، ما در ادامه به ذکر اطلاعاتی در مورد بوتاکس معده خواهیم پرداخت.

بوتاکس معده چیست؟

امروزه لاغری و تناسب اندام به یکی از معیار های زیبایی تبدیل شده است. با توجه به سبک زندگی امروز، افراد بسیاری دچار اضافه وزن شده اند که از این موضوع ناراحت بوده و به دنبال روش های مختلفی به جهت کاهش وزن خود می باشند. این گروه از افراد به روش های گوناگون می توانند وزن خود را کم کرده و به اندام ایده آل خود برسند اما یکی از روش های جدید لاغری بوتاکس معده است که تاثیر زیادی در کاهش وزن و زیبایی افراد دارد.

بوتاکس معده چیست؟

حتما از تاثیر بوتاکس در کاهش چین و چروک های پوستی و جوانسازی خبر دارید. بوتاکس معده بدون نیاز به عمل جراحی و برای افرادی که توده بدنی آن ها بیش از 30 است کاربرد دارد.

فردی که کاندید بوتاکس معده است باید هیچ گونه بیماری زمینه ای نداشته باشد. در واقع بعد از بوتاکس معده فرد با کاهش اشتها می تواند وزن خود را کم نماید. از این روش درمانی جدید در درمان سرطان معده نیز استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: تفاوت ژل و بوتاکس

عملکرد بوتاکس معده

در فرآیند بوتاکس معده از همان بوتاکس (BTX-A) یا سم بوتولینیوم استفاده می شود. با تزریق بوتاکس انقباض عضلات محدود شده و با عقب افتادن زمان تخلیه ی معده، فرد اشتهای خود را از دست داده و این امر سبب کاهش وزن خواهد شد. تزریق بوتاکس به معده از طریق اندوسکوپی انجام می شود.

در حقیقت با تزریق بوتاکس توسط دکتر بوتاکس معده که باید فردی متخصص و با تجربه باشد غذا مدت زمان بیش تری در معده باقی مانده و این امر سببب کاهش وزن و لاغری بیمار خواهد شد.

عملکرد بوتاکس معده

مدت زمان بوتاکس معده

بوتاکس معده در حدود 20 دقیقه زمان لازم دارد. و فرد بعد از چند ساعت از بیمارستان یا کلینیک مربوطه مرخص خواهد شد. بوتاکس معده سن مشخصی نداشته و بهترین زمان آن به شاخص توده بدنی فرد بستگی دارد.

مدت زمان ماندگاری بوتاکس معده

همانطور که اشاره شد با بوتاکس معده عضلات به صورت موقت فلج شده و هضم غذا کندتر صورت می گیرد. مدت ماندگاری این روش 6 ماه می باشد.

لازم به ذکر است بعد از گذشت 3 روز از تزریق بوتاکس اشتهای فرد کاهش پیدا کرده و بعد از یک هفته به بیش ترین میزان کاهش اشتهایی می رسد. شخص از این زمان با رعایت رژیم غذایی شروع به کاهش وزن پیدا کرده و می تواند 10 تا 20 کیلوگرم وزن کم کند.

عوارض بوتاکس معده

از جمله عوارض بوتاکس معده می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • یبوست تا چند روز بعد از بوتاکس معده
  • درد و تورم در شکم
  • حالت تهوع
  • سوء هاضمه
  • نفخ

عوارض بوتاکس معده

مضرات بوتاکس معده

از جمله عوارض نادری که برخی از افراد بعد از بوتاکس معده با آن مواجه شده اند می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • آسیب به بخش های داخلی گوارش
  • مشکلات تنفسی
  • عدم کنترل مثانه
  • مشکل در عملکرد قلب
  • ضعف عضلانی
  • خونریزی
  • درد گلو

به طوری کلی بوتاکس معده جزء بی عارضه ترین روش های لاغری شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

هزینه بوتاکس معده در سال 1401

قیمت بوتاکس معده را باید از پزشک متخصص خود بپرسید. به طور کلی این روش در مقایسه با دیگر روش های لاغری کم هزینه تر بوده و تنها برای افرادی انجام می شود که حداکثر 20 کیلوگرم اضافه وزن داشته و شاخص توده ی بدنی آن ها بیش از 30 می باشد. توجه داشته باشید که بعد از بوتاکس معده باید رژیم غذایی مناسبی داشته باشید در غیر این صورت احتمال بازگشت و چاقی بعد از چند ماه وجود خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید